سئو و بهینه سازی سایت

سئو : مقالات مرتبط با سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو : مقالات مرتبط با سئو و بهینه سازی سایت

جدیدترین استراتژی های بهینه سازی سایت در سال ۲۰۱۵ از دید کارشناسان سایت الکسا

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، فرآیند طراحی و تغییر استراتژیک سایت است به گونه ای که رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش یافته و در نتیجه ترافیک سایت نیز افزایش یابد. در سال های گذشته، اصطلاح سئو تصویری از شخصیت های مرموزی را ارائه می داد که برای قرار گرفتن سایت خود در بالای صفحات جستجو، از روش های غیراخلاقی برای فریب موتورهای جستجو استفاده می کردند ولی امروزه کارهایی از قبیل پرداخت پول به سایت های دیگر برای لینک کردن سایت، محتوای پنهان، تکرار کلمات کلیدی یا شیوه هایی که با نام کلاه سیاه (black- hat) شناخته شده اند و ...، به جای کمک به ارتقای رتبه سایت، باعث صدمه رساندن به آن خواهند شد. در این مقاله با وبلاگ سکان آکادمی همراه باشید تا ببینیم کارشناسان سایت الکسا چه توصیه هایی را برای بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد می کنند.
  
در این مقاله سعی داریم تا بهترین شیوه های سئو را بیان کنیم. بکارگیری این شیوه ها به اقتدار سایت شما در محیط وب کمک کرده و ارزش کسب و کار شما را افزایش داده و در عین حال کسب و کار شما را در دید کاربران وب قرار خواهد داد.

موتورهای جستجو چه می خواهند: برای بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجو، ابتدا باید اهداف موتورهای جستجویی مثل گوگل، یاهو، بینگ، داک داک گو و ... را در نظر بگیریم (برای آشنایی بیشتر با موتور جستجوی داک داک گو، به مقاله ۱۰ دلیل برای استفاده از موتور جستجوی DuckDuckGo مراجعه نمایید.) گوگل و سایر موتورهای جستجو برای راضی نگه داشتن کاربران، در صدد آن هستند تا برای تمامی جستجوها، بهترین و با کیفیت ترین نتایح را در اختیار قرار دهند بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که صفحات وب سایت شما بهترین و با کیفیت ترین محتوا برای کلمات کلیدی مربوط به سایت شما را دارند. در اینجا این سوال مطرح می شود که چه محتوایی به عنوان محتوای با کیفیت تعریف می شود؟ در طول سالهای گذشته، گوگل و سایر موتورهای جستجو در این مورد دقت زیادی به کار برده اند تا جایی که گوگل دستورالعمل های مربوط به کیفیت را منتشر کرده است. با رعایت این دستوالعمل ها می توان رتبه سایت را بهبود بخشید. علاوه بر این، گنجاندن محتوایی که برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید باشد، به افزایش رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.

کیفیت: اولین فاکتور کیفیت مربوط به اعتبار سایت است. سایت شما باید عاری از اسپم ها، بدافزارها و مسائلی از این قبیل باشد. تبلیغات بیش از حد یا صفحاتی مملو از لینک ها و بدون محتوای مفید سایت شما را بی اعتبار نشان خواهد داد. همانگونه که قبلا بیان شد، شیوه های فریبنده نیز نشانه ای از یک سایت بی کیفیت است. ابزارهای وب مستر گوگل قادر هستند تا با شناسایی چنین مشکلاتی در سایت، شما را از آن باخبر سازند.

دومین فاکتور کیفیت سرعت سایت است. کاربران، سایت های سریع را بیشتر می پسندند. مطالعه ای که توسط موسسه آکامای انجام گرفت نشان داد که 47% مردم انتظار دارند تا یک صفحه وب در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شود. تاخیر یک ثانیه ای در بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش 7% در فروش شود. موتور جستجوی گوگل در حال حاضر سرعت سایت را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی سایت در نظر می گیرد. ابزاری مانند Alexa Site Audit می تواند کل سایت را Crawl کرده و صفحات با سرعت کم را شناسایی کنند و به این طریق می توان از عملکرد بهینه ی سایت اطمینان حاصل کرد (به طور کلی منظور از Crawl کردن این است که سایت توسط ربات های موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گیرد).

برای افرادی که از دستگاه موبایل برای وبگردی استفاده می کنند، سازگاری سایت با موبایل اهمیت دارد. گوگل از پاییز امسال شروع به برچسب گذاری سایت های سازگار با موبایل در نتایج جستجوی خود کرده است و احتمالا برای این سایت ها امتیازی در رتبه بندی قائل شده است. بنابراین اگر می خواهید بازدیدهای سایت خود را ازطریق کاربرانی که جستجوی خود را از طریق موبایل انجام می دهند افزایش دهید، باید سایت شما ساختاری مناسب برای ارائه در موبایل و تبلت داشته باشد یا به عبارت دیگر سایت شما Responsive یا واکنش گرا باشد.

به روز بودن سایت نیز از فاکتورهای کیفیت یک سایت است. سایتی که ماه ها و یا سال ها به روز رسانی نشده و یا حاوی مطالب قدیمی باشد، به احتمال زیاد کیفیت پایینی دارد و موتورهای جستجو هم سایتی به روز شده و با مطالب جدید را نسبت به چنین سایتی در اولویت قرار می دهند.

غلط های املایی و لینک های خراب نیز از نشانه های بی کیفیتی یک سایت است. ابزار Alexa Site Audit بطور منظم سایت شما را از نظر داشتن لینک های خراب بررسی می کند، چرا که وجود لینک خراب برای بازدیدکنندگان و نیز برای سئو خوشایند نیست.

کیفیت محتوا: محتوایی با کیفیت است که کپی نبوده و به وضوح نوشته شود و همچنین مربوط به جستجوی کاربر باشد. نوشتن متن خوب کار دشواری است و باید به گونه ای نوشته شود که ارتباط موثری بین جستجوی کاربر و صفحات وب سایت وجود داشته باشد. صفحات سایت باید بر موضوع خاصی تمرکز کنند و نه کلمات کلیدی اما در عین حال می بایست کلمات کلیدی که می خواهید موتورهای جستجو در رتبه بندی خود از آن ها استفاده کنند را در متن بیاورید. روند انتخاب کلمات کلیدی یکی از ممهمترین قسمت های سئو است و به خودی خود بحث گسترده ای است، ولی در زیر سوالاتی مطرح می شود که پاسخ به آنها می تواند در انتخاب کلمات کلیدی کمک کند:

-افرادی که به موضوع، محصول، خدمات و یا سازمان مربوط به سایت واقعا علاقمند هستند، چه عباراتی را هنگام جستجو وارد می کنند؟
-در حال حاضر چه عبارات کلیدی باعث ترافیک سایت شده است؟
-چه عبارات کلیدی باعث ترافیک سایت های رقیب شده است؟
-چند وقت یک بار، عبارات کلیدی خاص جستجو می شود؟

ابزار کلمات کلیدی الکسا می تواند در انتخاب کلمات کلیدی که باعث افزایش بازدید سایت می شود مفید واقع گردد. گوگل ترندز (Google Trends) ابزار مفید دیگری است که به شما در درک چگونگی تغییر الگوهای جستجو در طول زمان کمک می کند. در کل، تحقیق در این مورد می تواند در درک نیازهای مشتریان، رفتار خرید و روند تقاضای آن ها و محدودیت های بازار و حتی در درک استراتژی رقبای شما کمک کند.

معیارهایی مانند نظرات مخالف بازدیدکنندگان و مدت زمان حضور در سایت (Bounce Rate) می تواند به موتورهای جستجو در تشخیص میزان رضایتمندی بازدیدکنندگان کمک کند. با گذشت زمان و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، آن ها می توانند تفاوت بین محتوای با کیفیت و جذاب را با محتوایی که کاربران نمی پسندند تشخیص می دهند.

کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای سایت: اگرچه موتورهای جستجو خیلی بیشتر از قبل هوشمند شده اند ولی با این وجود به کمک شما نیز احتیاج دارند. شما باید به موتور جستجو کمک کنید تا صفحات سایت شما را پیدا کرده و آنها را بفهمد.

سایت شما باید ساختار خوبی داشته باشد. ساختار دایرکتوری سایت به کاربران و همچنین موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت را بهتر بفهمند. برای مثال، اگر شما در سایت خود لوازم آشپزخانه می فروشید و همچنین خدمات مشاوره ای نیز در این مورد ارائه می دهید، بهتر است لوازم آشپزخانه را در دایرکتوری /لوازم آشپزخانه/  و خدمات مشاوره ای را در دایرکتوری /خدمات مشاوره/ قرار دهید.

روش دیگر برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای سایت، استفاده از لینک های داخل سایتی است، به این طریق که لینکی را در قسمتی از سایت برای ارجاع به قسمت دیگر سایت قرار دهیم. علاوه بر این، برای طراحی سایت باید دستورالعمل های گوگل را مد نظر قرار دهید که برخی از اساتی ترین آن ها عبارتند از:

-هر صفحه از سایت شما باید دارای یک عنوان منحصر بفرد بوده که موضوع آن صفحه را مشخص کند.
-برای تمامی تصاویر باید از تگ "alt" استفاده کنید (تگ alt، متن جایگزینی است که در صورت لود نشدن تصویر، روی صفحه ظاهر می‌شود.)
-از صفحاتی با متن یکسان شدیدا اجتناب کنید.
-فایل robots.txt سایت، نباید هیچ موتور جستجویی را بلوکه یا محدود کند.

گوگل چگونه تشخیص می دهد که محتوای سایت شما مهم است؟ حتی اگر تمام روشهای مورد نیاز برای کیفیت و تمام دستورالعمل های فنی را رعایت کرده باشید، هنوز رقبای زیادی در بدست آوردن رتبه های اول در صفحات نتایج گوگل دارید. یکی از ابتکارات کلیدی شرکت گوگل، پیج رنک است. پیج رنک بر اساس این ایده ساخته شده است که تعداد لینک هایی که به یک صفحه وب می شود به معنای درجه اهمیت آن صفحه است. اگر سایت های دیگری به سایت شما لینک بدهند به معنای اعتبار بالای سایت شما است. و اگر سایت شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود به معنای با ارزش بودن و جالب بودن سایت شما برای کاربران مختلف است.

بسیاری از استراتژی های اولیه سئو بر مبنای خرید یا تعامل لینک و یا لینک های مخفی بود. اگرچه این استراتژی ها هنوز هم از اهمیت بسیاری برخوردارند، ولی سئو مدرن بیشتر در پی کسب لینک بر اساس بازاریابی محتوا است، به این معنی که با ایجاد محتوای جالب، با ارزش و قابل اشتراک گذاری لینک های زیادی را به سایت خود داشته باشیم، البته گفتن این موضوع خیلی ساده تر از انجام آن است.

شما می توانید از یکی از ابزارهای آلکسا به نام “Sites Linking In” استفاده کنید و لیست سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را بببینید، همچنین می توانید لیست سایت هایی که به سایت های رقیب شما لینک داده اند را نیز ببینید و از ساختار و موفقیت سایت های رقیب نکات آموزنده ای بیاموزید.

کوتاه سخن آنکه، پس از پیاده سازی شیوه های ذکر شده، سئو همانند دیگر بازاریابی ها می شود، به این معنی که باید نیاز مشتریان را به خوبی درک کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان از اینکه نیاز آنها را درک می کنید اطلاع دارند. آیا شما به غیر از موارد فوق، نکته دیگری در ذهن دارید که در صورت عملی کردن آن، بتوان به شکل به مراتب بهتر و بیشتری از موتورهای جستجو دلبری کرد؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

پارچه مبلی

مرکز تخصصی رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین با دو دهه فعالیت مستمر آماده ارائه خدمات زیر به همشهریان عزیز در کلیه مناطق تهران بزرگ میباشد. هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز با ارائه برترین کیفیت خدمات و برآورد مناسب ترین هزینه تعمیرات مبل است.

مشاوره و ارسال تصاویر مبل از طریق وایبر ، لاین و واتس آپ : 09129171740

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.