title tags؛ برچسب عنوان یکی از مهمترین برچسب های صفحات وب است که موتورهای جستجو جایگاه خاصی برای آن در نظر دارند و حساسیت ویژه ای به آن نشان میدهند. موتورهای جستجو حساسیت زیادی به برچسب عنوان نشان میدهند. یک صفحه وب با برچسب عنوان در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده خواهد شد.
فراموش کردن یا خالی قرار دادن برچسب عنوان برای یک صفحه وب یک اشتباه کشنده است. کافیست کلمه ای را در گوکل جستجو کنید و عناوین نمایش داده شده در فهرست نتایج را با عنوان آن صفحات مقایسه کنید.گوگل و سایر موتورهای جستجو،برچسب عنوان یک صفحه ( همراه با آدرس صفحه و توصیف آن ) را در فهرست نتایج خود نمایش میدهند.
تکراری بودن برچسب عنوان برای دو صفحه متفاوت از یک سایت از اشتباهات رایج است. برخی از افراد فکر میکنند که قرار دادن چند صفحه با یک عنوان شانس یکی از صفحات را برای نمایش در نتایج نخست موتورهای جستجو افزایش خواهد داد و این در حالیست که موتورهای جستجو امتیاز منفی برای اینکار در نظر میگیرند. گوگل در " راهنمای مقدماتی سئو " صراحتا استفاده از عناوین منحصر به فرد را برای هر صفحه اعلام میکند.
فلزیاب دی اف آر : فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلا یاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر
برچسب های عنوان باید ارتباط معنایی با محتوی صفحه و نوع فعالیتهای سایت داشته باشد. همانطور که در بالا عنوان شد، خالی قرار دادن برچسب عنوان، استفاده از مقادیر پیش فرض ( که باعث ایجاد صفحه هایی با عنوان یکسان میشوند ) و استفاده از عبارتهایی مثل صفحه جدید، پست جدید و نظیر آن نه تنها کمکی به ارتقا و بهبود سئو نخواهد کرد، بلکه امتیازی منفی برای سایت به ثبت خواهد رساند.
عناوین طولانی و در حد یک پاراگراف باعث پر شدن " عنوان صفحه " از کلمات چرند خواهد شد و این درحالیست که با یک دید بهتر و صرف زمانی کوتاه، میتوانید عنوانی مناسب با کلمات کلیدی برای صفحه جدید بسازید. بد نیست چند عنوان مرتبط را در گوگل جستجو کنید، به عبارت های پیشنهادی گوگل توجه کنید، ممکن است گوگل بهترین عنوان را به شما پیشنهاد دهد! عنوان صفحات بهتر است کوتاه و توصیفی باشند. کلمات غیر ضروری را در عنوان صفحه استفاده نکنید.
فلزیاب دی اف آر : فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلا یاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر
در این مطلب پیشنهادها و روشهای عملی و واقعی برای سئو و بهینه سازی وبلاگ وجود دارد که عمل کردن به آن تاثیر بسزایی در شمار بازدید کنندگان وبلاگ شما خواهد داشت.
نوع محتوی و مطالب یک وبلاگ موثرترین عامل در شمار بازدیدکنندگان یک وبلاگ است. منطقی به نظر نمیرسد که یک وبلاگ با محتوی بسیار تخصصی بازدید بیشتری نسبت به یک وبلاگ با محتوی عمومی داشته باشد. به نظر شما کدامیک پتانسیل بیشتری در جذب مخاطب دارند : یک وبلاگ با محتوی طنز یا وبلاگی مرتبط با آموزش زبان سانسکریت؟
در اینجا قصد نداریم بگوییم که محتوی وبلاگ شما قابلیت جذب مخاطب را ندارد و یا اینکه درباره موضوع دیگری مطلب ارسال کنید، هدف ما این است که به شما بگوییم که : انتظار معقولی از شمار بازدید کنندگان وبلاگ خود داشته باشید و این یعنی قبول واقعیت و برداشتن اولین قدم !
اگر آگاهی کافی در مورد سئو و بهینه سازی وبلاگ وب ندارید بد نیست نگاهی کوتاهی به مقالات سئو و بهینه سازی داشته باشید. مطمئنا نکات ساده ای وجود دارد که رعایت آنها باعث ارتقاء و بهبود وضعیت سئو وبلاگ شما خواهد شد. همچنین داشتن دانش حداقلی در مورد HTML و استفاده بجا و صحیح از امکانات آن در افزایش بازدید و بهتر شدن وضعیت سئو وبلاگ موثر خواهد بود و این نکته را در نظر داشته باشید که بخش قابل توجهی از مهارتهای سئو و بهینه سازی سایت ، دانشی است که تمامی افراد قادر به فراگیری آن هستند و ممکن است برای شما لذت بخش باشد !
با یک بررسی ساده در وب سایت الکسا و یا با استفاده از ابزارهای آنالایز سئو ، متوجه خواهید شد که وبسایتهایی با تعداد صفحات زیاد، معمولا بازدید کنندگان بیشتری دارند، اگر چه ممکن است سایتی به دلیل اهمیت و نوع خدماتی که ارائه میدهند دارای بازدید بسیار بالایی باشد. از نمونه های آن میتوان به بانک ها اشاره کرد.
در اختیار داشتن مقدار زیادی از هر چیزی (حتی زباله) یعنی سرمایه و ثروت!. شاید دیده باشید که بسیاری از بلاگرها از انتشار مطالب دیگران با کپی برداری، وبلاگهای پربازدید ی را برای خود ایجاد کرده اند و این در صورتی است که کمترین دانشی درباره مطالب ارسالی ندارند و حتی یکبار هم مطالب ارسال شده را مرور نکرده اند. ما استفاده از این روشهای ناجوانمردانه را توصیه نمیکنیم و چنانچه قصد چنین کاری را دارید، حداقل لینک منبع اصلی آنرا در پست های خود درج کنید. احترام به حقوق دیگران ، احترام به خود است.
مهم است که پست های ارسال شده در یک وبلاگ از نظم زمانی خاصی پیروی کند. اگر فقط هفته ای یک بار وبلاگ خود را بروز رسانی میکنید سعی کنید مطالب وبلاگ خود را در زمان خاصی ( مثلا شنبه ها صبح ) ارسال کنید. برای موتورهای جستجو مهم است که بدانند پست های جدید یک وبلاگ در چه زمانی ایجاد خواهند شد !
اگر در زمینه ای دارای تخصص هستید و وبلاگی که منتشر کرده اید در رابطه با تخصص شما است، به صورت پیش فرض از دیگران جلوترید !. در میان مطالب مشابه جستجو کنید و نواقص فنی ، کیفی ، کمی و نگارشی آنها را در پستهای خود برطرف کنید. در بالا درباره رعایت حقوق دیگران اشاره شد، مطالب خودتان را منتشر کنید و نسبت به رعایت قواعد نگارشی حساس باشید.
مهم است که اولین بازدیدکننده خودتان باشید. قبل از انتشار مطلب خود را با دقت بخوانید. ممکن است املا کلمه ای را اشتباه نوشته باشید و یا حرفی جا افتاده باشد یا دوبار تایپ شده باشد. از این قبیل اتفاقات زیاد روی میدهد و گاهی برخی از کارشناسان سئو از آنها با تعبیر اشتباهات مفید یاد میکنند ولی برای مخاطبان مهم است که بدانند به آنها اهمیت میدهید.
پست ها همیشه برای بهتر شد جا دارند. حتی پس از انتشار در صورتی که نکته ای منفی مشاهده کردید آنرا اصلاح کنید و به خاطر بیاورید که بازدیدکنندگان یک وبلاگ مهمترین و با ارزشترین بخش از یک وبلاگ هستند!
افراد کمی وجود دارند که در فضای وب مشغول فعالیت هستند و توجهی به شبکه های اجتماعی ندارند. مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از دیگران بخواهید که در مورد مطالب شما نظر بدهند. معمولا کاربران وب از پیشنهادتان استقبال میکنند.
یکی از امکانات وبلاگها ، پیوندهای مفید ( یاعنوانی شبیه این ) است. با همکاران و وبلاگهایی که ارتباط موضوعی با وبلاگ شما دارند تبادل لینک کنید.
مطمئنا برخی از پست هایی که قبلا ارسال کرده اید قابلیت این را دارند که به عنوان توضیحات تکمیلی در رابطه با پست جدید مورد توجه قرار بگیرند و به این نکته توجه کنید که موتورهای جستجو به لینک های داخلی حساس و ارزش زیادی برای آنها قائل هستند. در صورتی که مطلبی میتواند اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهد، لینک دسترسی به آن را از مخاطبان خود دریغ نکنید. گهگاهی فهرستی ( عناوین فهرست را به پست مربوطه لینک کنید) از مطالب مرتبط باهم را با عنوانی مناسب (عنوان کلی) به صورت یک پست جداگانه ارسال کنید و به این نکته توجه کنید که استفاده بی رویه در پیوندهای داخلی برای سئو و بیهنه سازی وبلاگ موثر نخواهد بود و تنها منجر به سردرگمی مخاطبان خواهد شد. حتی الامکان پست های لینک شده را در پنجره جدید نمایش دهید.
طراحی و تولید قالب وبلاگ یکی از روش های کسب درآمد در اینترنت است. قالبهای بسیاری وجود دارند که با ظاهری فرینده ، بلاگرها را تشویق به استفاده از خود میکنند اما فاقد معیارهای سئو و بهینه سازی هستند.
از قالبهایی استفاده کنید که در طراحی آن از تصاویر کمتر و کوچکتری استفاده شده است و در کل نیازی به یک منبع خارجی ندارند. لینکهای تبلیغاتی کمتری دارند. اغلب سرویس های وبلاگ ابزاری برای ویرایش قالب در اختیار بلاگرها قرار میدهند. لینک های تبلیغاتی را از وبلاک خود حذف کنید ( البته حذف کردن لینک طراح قالب کار پسندیده ای نیست ). اطلاعات بیشتر در مورد قالب وبلاگ
افرادی هستند که تلاش میکنند آمار بازدید از وبلاگ خود را به هر طریق ممکن و استفاده از روشهای سئو ی کلاه سیاه افزایش دهند و این یعنی هدر دادن وقت و تلاش برای بدست آوردن نتایج ضعیف و غیر واقعی و این در حالیست که موتورهای جستجو به شدت نسبت به استفاده از این روشها هشدار میدهند. به نظر ذکر یک مثال خالی از لطف نیست !
وب سایتهایی وجود دارند که با عضویت در آنها میتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید ، ولی چگونه ؟
مکانیزم کار این وب سایت ها به این صورت است که شما بر اساس بازدید مجازی از سایر وب سایت ها تعداد مشخصی بازدید مجازی بدست خواهید آورد که میتوانید برای وب سایت و یا وبلاگ خود به کار برید ! در اینجا بازدید مجازی به این معنی نیست که صفحه شما بارگذاری نمیشود بلکه به این مفهوم است که یک ماشین ( کامپیوتر سایر افراد عضو ) از وب سایت شما بازدید میکند. مشخص است که چنین افزایش آماری کمکی به مشکل شما نخواهد کرد. روشهای دیگری وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا باشید ولی استفاده از چنین روشهایی به هیچ وجه توصیه نمیشود.
استفاده مناسب از برچسب های هدرعلاوه بر تاثیر مناسب بر کاربران وب ، باعث بهبود وضعیت سئو یک صفحه و نهایتا یک وب سایت در نتیایج موتورهای جستجو خواهد شد. در متن زیر کلمات برچسب ، تگ های هدر ، برچسب سرنویس مترادف یکدیگر هستند.
از سرنویس ها برای تمایز بین بخشهای مختلف یک صفحه ، مقاله ، پست و ... استفاده میشود. سرنویس ها با عنوان تگ های H برای مدیران سایت شناخته میشود. در کد نویسی HTML سلسله مراتب برچسب های سرنویس بدین صورت است : مهمترین برچسب سرنویس h1 و کم اهمیت ترین آن h6 است و این به معنای این است که رعایت نکردن سلسله مراتب این تگها و پرش از آنها باعث شکسته شدن ساختار صفحه میشود. به عنوان مثال اگر یک صفحه با یک تیتر h1 و زیر شاخه h3 کد نویسی شود ( تعریف شود ) چنین ساختاری مغایر با اصول HTML و سئو است. ساختار برچسب های سرنویس چیزی شبیه مثال زیر است:
<h1>مهمترین عنوان صفحه</h1>
<h2>عنوان اصلی یک بخش از محتوی</h2>
<h3>عنوان زیر شاخه یکی از مباحث صفحه</h3>
<h3>عنوان زیر شاخه یکی از مباحث صفحه</h3>
<h2> عنوان اصلی یک بخش از محتوی</h2>
<h3>عنوان زیر شاخه یکی از مباحث صفحه</h3>
تگ h1 مهمترین برچسب یک مطلب است. هر صفحه باید یک عنوان h1 برای معرفی محتوی کلی صفحه داشته باشد. علاوه بر بهبود سئو ، برچسبها قابلیت استفاده از یک صفحه برای کاربران را افزایش میدهد. کاربران با مشاهده عناوین یک صفحه که معمولا برجسته تر از سایر بخش های صفحه نمایش داده میشوند ، یک دید کلی نسبت به مطلب پیش رو بدست خواهند آورد.
برچسب های هدر از نقطه نظر سئو
موتورهای جستجو ارتباط بین برچسب های هدر با سایر بخشها را با دقت بررسی میکنند.
کلیدواژه های هر بخش از محتوی ارتباط مشخصی با عنوان آن باید داشته باشند.
همانطور گه گفته شد برچسب h1 مهمترین عنوان صفحه است و باید مفهوم روشنی از محتوی را ارائه دهد، موتورهای جستجو برای بررسی کلی محتوی یک صفحه فقط برچسب title را مد نظر قرار نمیدهند.
موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای تجربه کاربران قائل هستند و وجود برچسب های هدر تجربه ای خوشایند برای کاربران وب است.
برچسب هدر از نقطه نظر کاربر
برچسب های هدر حرکت به سمت محتوی دلخواه را برای کاربران فراهم میکنند. ممکن است بخشی از محتوی یک مطلب جذابیت چندانی برای کاربر نداشته باشد و یا قبلا آنرا مطالعه کرده باشد.
برچسب عنوان h1 یک دید کلی به کاربر میدهد که مطلب پیش رو در رابطه با چه موضوعی خواهد بود.
باید ها و نبایدهای برچسب های عنوان
برچسب های عنوان ( بخصوص برچسب H1 ) را با کلمات بی ربط پر نکنید.
استفاده بیش از یک برچسب H1 در صفحه باعث سردرگمی موتورهای جستجو میشود. تا زمانی که دلیلی خاصی برای آن ندارید، فقط از یک برچسب H1 در صفحه استفاده کنید.
از برچسب های هدر به صورت متن مخفی استفاده نکنید. موتورهای جستجو چنین صفحاتی را بدون مجازات رها نخواهند کرد بخصوص اگر مخفی کردن تاثیر مستقیمی در نتایج سئو داشته باشد
برچسب ها را در صفحات مختلف سایت تکرار نکنید، بخصوص برچسب H1
از برچسب های سرنویس برای تغییر و آرایش ظاهری متن استفاده نکنید بلکه از آنها برای تعیین ساختار و ارائه محتوی سازمان یافته بهره برداری کنید.
منبع : سئو و بهینه سازی سایت